Sorry. We hebben niets gevonden.

  • DE CANTER 6,0 T.
    KLAAR VOOR SPECIALE OPERATIES.

    Overzicht, technische gegevens, details van de uitrusting

logo
SLECHTS 1,7 M CABINEBREEDTE.
Compacte afmetingen, komt overal doorheen.
ONGEVEER 3,8 TON LAADVERMOGEN.
Stabiele basis, hoog laadvermogen gegarandeerd.
HOGE ASBELASTING.
Tot 2.300 kg vooraan, tot 4.350 kg achteraan.

SLIM FIGUUR. DE CANTER 6,0 T.

6S15

De FUSO Canter 6,0 t is een absolute specialist voor hoge ladingsvereisten met de kleinste buitenafmetingen en een echte uitzondering in zijn segment. Zelfs de meest veeleisende transporttaken, waarbij zware ladingen worden gecombineerd met smalle opritten, worden door de robuuste en wendbare lichte vrachtwagen niet onder de indruk gebracht.

Terwijl de Canter 6,0 t met een cabinebreedte van slechts 1,7 m – met een framebreedte van 700 mm – af fabriek extra slank wordt geleverd, met drie verschillende wielbases – 2.500 mm, 2.800 en 3.400 mm – biedt hij tegelijkertijd volledige variabiliteit voor verschillende carrosserieën en veelzijdige toepassingen.

Dankzij zijn gewichtsgerichte ontwerp kan de Canter 6,0 t scoren met een laadvermogen tot 3,8 ton. Met zijn stabiele C-profiel ladderframe van 5 mm dik staal en zijn indrukwekkende asbelasting – tot 2.300 kg vooraan, tot 4.350 kg achteraan – biedt hij de ideale basis voor toepassingen met een hoog laadvermogen. Daarbij komt een trekvermogen van maximaal 3.000 kg, waardoor een bruto combinatiegewicht van maximaal 9 ton mogelijk is.

De Canter 6,0 t heeft niet alleen ESP en ABS, maar ook standaard AEBS (Advanced Emergency Braking System) en LDWS (Lane Departure Warning System). De optioneel verkrijgbare Turning Assistant zorgt voor extra veiligheid, vooral in stedelijke gebieden.

TECHNISCHE GEGEVENS.
DE CANTER 6,0 TON IN CIJFERS.

3S13 3S15
Cabine Standaard (1,7 m) Standaard (1,7 m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3 Single / 3
Wielbasis (mm) 2.500 2.800 3.400 2.500 2.800
Draagvermogen chassis (kg) 1.565 1.555 1.530 1.565 1.555
Maximale opbouwlengte 3.500 3.995 4.985 3.500 3.995
Asbelasting (voor/achter) 1.950/2.500 1.950/2.500
Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Maximaal vermogen/koppel 96 Kw (130 CV) / 350 Nm 110 Kw (150 CV) / 400 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur (m) 10,2 11,2 13 10,2 11,2
3C13 3C15 (D)
Cabine Comfort (2,0m) Comfort (2,0m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3 Single / 3 Dubbel / 6
Wielbasis (mm) 2.500 2.800 3.400 3.850 2.500 2.800 3.400 3.850 3.400
Draagvermogen chassis (kg) 1.460 1.455 1.430 1.415 1.460 1.450 1.425 1.410 1.205
Maximale opbouwlengte 3.500 3.995 4.985 5.725 3.500 3.995 4.985 5.725 3.985
Asbelasting (voor/achter) 1.950/2.500 1.950/2.500
Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Maximaal vermogen/koppel 96 Kw (130 PK) / 350 Nm 110 Kw (150 PK) / 400 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur (m) 10 11 12,6 14 10 11 12,6 14 12,6
6S15
Cabine Standaard (1,7 m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3
Wielbasis (mm) 2.500 2.800 3.400
Draagvermogen chassis (kg) 3.785 3.770 3.740
Maximale opbouwlengte (mm) 3.500 3.995 4.985
Asbelasting (voor/achter) 2.300/4.360
Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak
Maximaal vermogen/koppel 110 Kw (150 PK) / 400 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur (m) 11,4 12,4 14,6
6C18 (D)
Cabine Comfort (2,0 m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3 Dubbel / 7
Wielbasis (mm) 3.415 3.865 3.415 3.865
Draagvermogen chassis (kg) 3.685 3.665 3.465 3.445
Maximale opbouwlengte 5.005 5.750 4.005 4.750
Asbelasting (voor/achter) (kg) 2.800/5.125 2.800/5.070 2.800/5.125 2.800/5.070
Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak
Maximaal vermogen/koppel 129 Kw (175 PK) / 430 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur [m] 14,9 16,5 14,9 16,5
Hellingshoek (voor/achter 35°/25°
Bodemvrijheid onder de assen voor/achter [mm] 210/185

 

NAAR HET PRODUCT

7C15 (D) 7C18 (D)
Cabine Comfort (2,0 m) Comfort (2,0 m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3 Single / 7 Single / 3 Doble / 7
Wielbasis (mm) 2.800 3.400 3.850 4.300 3.850* 2.800 3.400 3.850 4.300 4.750 3.850 4.750**
Draagvermogen chassis (kg) 4.970 4.940 4.920 4.875 4.705 4.970 4.940 4.920 4.875 4.855 4.705 4.620
Maximale opbouwlengte 3.995 4.985 5.725 6.470 4.725 3.995 4.985 5.725 6.470 7.210 4.725 6.210
Asbelasting (voor/achter) 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.740 3.100/5.800 3.100/5.740 3.100/5.680 3.100/5.640 3.100/5.740 3.100/5.640
Versnellingsbak Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling. Handgeschakelde 5-versnellingsbak, DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling.
Maximaal vermogen/koppel 110 Kw (150 PK) / 400 Nm 129 kW (175 PK) / 430 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur (m) 11,8 13,8 15,2 16,6 15,2 11,8 13,8 15,2 16,6 18 15,2 18
*alleen leverbaar met handgeschakelde versnellingsbak **alleen beschikbaar met DUONIC

 

NAAR HET PRODUCT

9C18
Cabine Comfort (2,0 m)
Type cabine/zitplaatsen Single / 3
Wielbasis (mm) 3.400 3.850 4.300 4.750
Draagvermogen chassis (kg) 5.985 5.950 5.935 5.895
Maximale opbouwlengte 4.985 5.725 6.470 7.210
Asbelasting (voor/achter) 3.100/5.800
Versnellingsbak DUONIC 6-versnellingsbak met dubbele koppeling
Maximaal vermogen/koppel 129 kW (175 PK) / 430 Nm
Minimale draaicirkel van muur tot muur (m) 13,8 15,2 16,6 18

INSIDE VALUES.
DE CANTER 6.0 T IN DETAIL.

CABIN.
SMAL EN LICHT.

De Canter 6.0 t is door FUSO af fabriek voorgeconfigureerd met de smalle cabine.

  • De standaard enkele cabine combineert een laag tarragewicht met bijzonder compacte afmetingen, zonder afbreuk te doen aan de binnenruimte. Met een breedte van slechts 1,7 m biedt hij drie volwaardige zitplaatsen.

MOTOR.
KRACHTIG EN EFFICIËNT.

De Canter 6.0 t wordt geleverd met de ideaal gedimensioneerde, krachtige en koppelrijke 3-liter motor met een vermogen van 110 kW (150 pk).

  • Zijn turbocompressor met variabele turbinegeometrie zorgt voor een optimale respons en een constant hoog koppel, zelfs bij lage toerentallen.
  • Hij beschikt standaard over geavanceerde common-rail-technologie en een start-stopfunctie.
  • Een gesloten, automatisch regenererend dieseldeeltjesfilter in combinatie met selectieve katalytische reductie (SCR) reinigt de uitlaatgassen.
  • De motor voldoet aan de EURO VI-norm (fase E).

TRANSMISSIE.
MANUEEL EN FUNCTIONEEL.

In de Canter 6.0 t installeert FUSO een handgeschakelde 5-versnellingsbak.

  • Dit is een eigen ontwikkeling van FUSO die zich wereldwijd en bij alle vereisten heeft bewezen.

VEILIGHEID.
BESCHERMEN EN ONDERSTEUNEN.

De Canter 6.0 t is uitgerust met diverse moderne assistentie- en veiligheidssystemen.

  • ESP, ABS, AEBS (Emergency Braking System), LDWS (Lane Departure Warning System) en bestuurdersairbag zijn standaard.
  • Sideguard Assist (bochtenhulp) is als optie leverbaar.
  • Naast de standaard LED-dagrijverlichting zijn er optionele koplampen in LED-design.
  • Naast de optionele airbag voor de voorpassagier vergroot de standaard veiligheidsgordelverklikker de veiligheid van de inzittenden.
  • Een versterkte onderrijbeveiliging aan de achterzijde biedt nog betere bescherming bij kop-staartbotsingen.

FABRIEKSOPBOUW.
SNEL BESCHIKBAAR EN GETEST.

Voor de Canter 6.0 t biedt FUSO direct vanaf de fabriek driewegkippers in verschillende uitvoeringen aan.

  • Het aanbod verhoogt de snelle beschikbaarheid van een compleet voertuig.
  • De door FUSO ontwikkelde en geteste carrosserieën staan als compleet voertuigconcept voor maximale kwaliteit.
  • De garantie van 36 maanden op chassis, aandrijflijn en onderdelen af fabriek tot 100.000 km geldt ook voor de carrosserie.
  • Talrijke optionele extra’s, zoals een gereedschapskist, zijn beschikbaar.

INTERIEUR.
COMFORTABEL EN PRAKTISCH.

Het interieur van de Canter 6.0 t combineert praktische functionaliteit met een op de bestuurder gerichte focus. –
Een traploos verstelbaar stuurwiel voor individuele afstelling is standaard.

  • Een traploos verstelbaar stuurwiel voor individuele afstelling is standaard.
  • Het doordachte opbergconcept brengt duidelijkheid en orde en omvat slimme oplossingen, zoals het opbergvak aan de achterzijde van de neerklapbare middenstoel.
  • Elektrische ramen dragen bij tot het gebruiksgemak.

MEER.
IN SERIE EN OPTIONEEL.

Het portfolio van de Canter 6.0 t overtuigt met vele andere praktijkgerichte uitrustingskenmerken.

  • De standaard Autolight-functie regelt de rijverlichting afhankelijk van de lichtomstandigheden.
  • De uitlaatrem beschermt slijtageonderdelen zoals remblokken en schijven en ontlast het remsysteem bij lange afdalingen.
  • De optionele 24 V-interface en de in de fabriek verkrijgbare aftakassen ronden de grote opbouwvriendelijkheid af.
  • De geoptimaliseerde, versterkte ophanging van de vooras heeft een positief effect op de rijeigenschappen en het rijcomfort bij hoge voorasbelastingen, zoals bij een kraanopbouw.
  • Automatische airconditioning of handmatige airconditioning zijn als optie verkrijgbaar.

ALLE CANTER-MODELLEN IN ÉÉN OOGOPSLAG

  • WARE GROOTTE.
    DE CANTER 3,5 T.

    De FUSO Canter 3,5 t is bij uitstek geschikt voor gebruik in de stad en de stedelijke omgeving. Dankzij de compacte afmetingen en het voorsturende ontwerp zonder mondstuk is hij uiterst wendbaar, wendbaar en gemakkelijk te manoeuvreren.

    CANTER 3,5 T.
  • SLIM FIGUUR.
    DE CANTER 6.0 T.

    De FUSO Canter 6.0 t is een absolute specialist voor hoge ladingsvereisten met de kleinste buitenafmetingen en een echte uitzondering in zijn segment. De robuuste en wendbare lichte vrachtwagen trotseert zelfs de meest veeleisende transporttaken niet.

    CANTER 6,0 T.
  • MEER BITE.
    DE CANTER 6.5 T 4×4.

    De FUSO Canter 6,5 t 4×4 is een flexibele en efficiënte allrounder die ideaal geschikt is voor gebruik in wisselende omstandigheden en het hele jaar door zijn sterke punten laat zien. Met selecteerbare vierwielaandrijving, selecteerbare reductiebak en zelfblokkerend differentieel biedt hij alles wat nodig is voor hogere tractie-eisen.

    CANTER 4X4.
  • TROUWE METGEZEL.
    DE CANTER 7,5 T.

    De FUSO Canter 7,5 t is simpelweg de beste keuze voor (bijna) elke klus, want door zijn overtuigende kerngegevens is het een ideaal voertuig voor bijna alle logistieke toepassingen. Bijna 5 ton laadvermogen, alle 6 beschikbare wielbases om uit te kiezen en het ideale interieurconcept met een uitstekende toegangsbreedte staan voor absolute praktische bruikbaarheid.

    CANTER 7,5 T.
  • DUIDELIJKE AANPAK.
    DE CANTER 8.55 T.

    De FUSO Canter 8,55 t biedt een uitstekende laadbalans met zijn bijna 6 ton chassislaadvermogen en een toelaatbaar totaalgewicht (GVW) tot 12,05 ton. Zijn standaard DUONIC® 2.0 transmissie met dubbele koppeling staat voor een comfortabele rijervaring en soepel schakelen zonder onderbreking van de tractie.

    CANTER 8,55 T.
  • DE VOLGENDE GENERATIE eCANTER.

    In twaalf jaar continu ontwikkelingswerk heeft FUSO zijn visie van emissievrij rijden werkelijkheid gemaakt. Het technisch volledig functionele en rijklare Canter E-Cell prototype in 2010 was nog maar het begin. In 2016 volgde de presentatie van de eerste eCanter. Als eerste volledig elektrisch aangedreven truck ooit, ging hij in 2017 in kleine serieproductie en is hij sinds 2018 in gebruik bij diverse wagenparkklanten.

    eCANTER.
  • WARE GROOTTE.
    DE CANTER 3,5 T.

    De FUSO Canter 3,5 t is bij uitstek geschikt voor gebruik in de stad en de stedelijke omgeving. Dankzij de compacte afmetingen en het voorsturende ontwerp zonder mondstuk is hij uiterst wendbaar, wendbaar en gemakkelijk te manoeuvreren.

    CANTER 3,5 T.
  • SLIM FIGUUR.
    DE CANTER 6.0 T.

    De FUSO Canter 6.0 t is een absolute specialist voor hoge ladingsvereisten met de kleinste buitenafmetingen en een echte uitzondering in zijn segment. De robuuste en wendbare lichte vrachtwagen trotseert zelfs de meest veeleisende transporttaken niet.

    CANTER 6,0 T.
  • MEER BITE.
    DE CANTER 6.5 T 4×4.

    De FUSO Canter 6,5 t 4×4 is een flexibele en efficiënte allrounder die ideaal geschikt is voor gebruik in wisselende omstandigheden en het hele jaar door zijn sterke punten laat zien. Met selecteerbare vierwielaandrijving, selecteerbare reductiebak en zelfblokkerend differentieel biedt hij alles wat nodig is voor hogere tractie-eisen.

    CANTER 4X4.
  • TROUWE METGEZEL.
    DE CANTER 7,5 T.

    De FUSO Canter 7,5 t is simpelweg de beste keuze voor (bijna) elke klus, want door zijn overtuigende kerngegevens is het een ideaal voertuig voor bijna alle logistieke toepassingen. Bijna 5 ton laadvermogen, alle 6 beschikbare wielbases om uit te kiezen en het ideale interieurconcept met een uitstekende toegangsbreedte staan voor absolute praktische bruikbaarheid.

    CANTER 7,5 T.
  • DUIDELIJKE AANPAK.
    DE CANTER 8.55 T.

    De FUSO Canter 8,55 t biedt een uitstekende laadbalans met zijn bijna 6 ton chassislaadvermogen en een toelaatbaar totaalgewicht (GVW) tot 12,05 ton. Zijn standaard DUONIC® 2.0 transmissie met dubbele koppeling staat voor een comfortabele rijervaring en soepel schakelen zonder onderbreking van de tractie.

    CANTER 8,55 T.
  • DE VOLGENDE GENERATIE eCANTER.

    In twaalf jaar continu ontwikkelingswerk heeft FUSO zijn visie van emissievrij rijden werkelijkheid gemaakt. Het technisch volledig functionele en rijklare Canter E-Cell prototype in 2010 was nog maar het begin. In 2016 volgde de presentatie van de eerste eCanter. Als eerste volledig elektrisch aangedreven truck ooit, ging hij in 2017 in kleine serieproductie en is hij sinds 2018 in gebruik bij diverse wagenparkklanten.

    eCANTER.

EERSTE ADRES.
HET CANTER DEALER- EN WERKPLAATSNETWERK.

De FUSO Canter is een product van Daimler Truck AG en is verkrijgbaar in 32 Europese landen.
In heel Europa bieden meer dan 800 steunpunten van het Mercedes-Benz servicenetwerk advies,
verkoop, onderhoud en reparatie van alle aan de Canter gerelateerde diensten in de hoogste kwaliteit.

PDFs & Guidebooks

TECHNISCHE GEGEVENSBLADEN CANTER 6,0 TONS

0 - 0 van 0 Bestanden

VERDERE INFORMATIE. MEER UIT DE CANTER.