COVID-19 informatie

 

Beste relatie,

 

Uw gezondheid komt, net als die van onze medewerkers, op de eerste plaats. We doen er dan ook alles aan om ze zo goed mogelijk te beschermen in deze moeilijke tijden. Daarom houden wij ons strikt aan de richtlijnen van de overheid en het RIVM in de aanpak van het COVID-19 virus en nemen wij onze verantwoordelijkheid.

 

Tegelijkertijd doen wij, samen met onze dealers, ons uiterste best om de service en dienstverlening op het niveau te houden dat u van ons gewend bent. Dit betekent onder andere dat onze dealerbedrijven extra maatregelen hebben getroffen om u op een veilige manier te kunnen blijven verwelkomen in hun vestigingen, zolang dit natuurlijk in overeenstemming is met de overheidsvoorschriften en verantwoord blijft.

 

Tevens vragen wij uw begrip voor de eventuele extra maatregelen die de overheid de komende periode gaat nemen en die van invloed kunnen zijn op de serviceverlening en diensten bij onze dealers. Uiteraard houden we u hiervan op de hoogte.

 

Onderstaand vindt u een overzicht van de meest gestelde vragen over de huidige situatie en een aantal maatregelen dat is genomen om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Afhankelijk van de ontwikkelingen zullen we dit overzicht aanpassen en/of aanvullen. Staat uw vraag er niet bij neem dan contact op met uw FUSO-dealer.

 

Wij vertrouwen erop dat u begrip hebt voor de ontstane situatie en bieden onze verontschuldigingen aan voor het eventuele ongemak dat de genomen maatregelen met zich meebrengt.

 

Namens alle medewerkers, 
Mercedes-Benz Trucks Nederland B.V.

 

 

FAQ

Kan ik nog steeds terecht bij de FUSO dealers?

Vooralsnog zijn alle FUSO dealers geopend. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via de dealerlocator vindt u de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer en kunt u de openingstijden en de genomen hygiënische maatregelen raadplegen.

 

Mijn FUSO truck moet gerepareerd worden of heeft onderhoud nodig. Kan dit nog steeds?

Ja, u kunt nog steeds uw FUSO truck langsbrengen voor reparatie of onderhoud. Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden. Heeft u chauffeurs met gezondheidsklachten, zoals neusverkoudheid of hoesten, keelpijn of koorts en/of zijn zij in contact geweest met een besmet persoon? Dan verzoeken wij hen geen bezoek te laten brengen aan onze dealers. Wellicht is deze afspraak te verzetten en anders vragen wij u een andere chauffeur langs te laten komen.

 

Ik heb een afspraak staan voor onderhoud aan mijn FUSO truck, maar ik wil/kan nu niet naar de dealer toegaan. Kan ik mijn afspraak verschuiven?

Uiteraard kan de onderhoudsbeurt aan uw truck op een andere datum worden gepland. Neem daarvoor contact op met uw dealer.

 

Ik heb interesse in een nieuwe/gebruikte FUSO truck, maar ik wil/kan niet naar de dealer toegaan. Zijn er andere mogelijkheden?

Al onze dealers doen hun uiterste best om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Veel van onze dealers bieden u bijvoorbeeld de mogelijkheid om in contact te treden via online kanalen, zoals WhatsApp of FaceTime. Ook zijn de truckverkopers telefonisch goed bereikbaar. Neemt u dus gerust telefonisch contact op met uw dealer om te zien hoe we u in deze tijd de service kunnen bieden die u van FUSO gewend bent.

 

Ik wil graag een proefrit maken. Kan dat nog?

Informeer bij uw dealer naar de mogelijkheden.

 

Komt mijn bestelde FUSO truck op de afgesproken tijd?

Daimler heeft besloten het grootste deel van de productie in Europa gedurende in ieder geval twee weken te onderbreken. Het concern volgt hiermee de aanbevelingen van internationale, nationale en lokale autoriteiten. Alle voertuigen uit de productiemaand maart zijn door de fabriek op tijd geleverd, maar momenteel ligt de productie dus stil. Hieraan gekoppeld is een wereldwijde toeleveringsketen, die momenteel niet volledig in stand gehouden kan worden. Een verlenging van deze maatregel hangt af van verdere ontwikkelingen. Wij zullen er alles aan doen om de impact op bestellingen en leveringen voor u zo klein mogelijk te houden.