FUSO begint serieproductie van brandstofceltrucks aan het eind van het decennium

FUSO F-Cell

 

o    MFTBC gaat door met de vermindering van de CO2 uitstoot

o    Serieproductie van brandstofcel trucks begint aan het eind van het decennium

 

 

Kawasaki, Japan – Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), één van de leidende leveranciers van commerciële voertuigen in Azië, kondigt haar visie aan om alle nieuwe voertuigen voor de Japanse markt CO2 neutraal te maken tegen het jaar 2039. In lijn met deze visie is MFTBC van plan de serieproductie van brandstofceltrucks te starten aan het eind van het decennium.

 

Als onderdeel van Daimler AG, één van de grootste autofabrikanten ter wereld, heeft MFTBC zich gecommitteerd aan het klimaat akkoord van Parijs. Om deze doelstellingen te halen en gezien de groeiende vraag naar transport zonder uitstoot, is de ontwikkeling van vooruitstrevende technologie essentieel. MFTBC gelooft dat echt CO2-neutraal transport alleen gerealiseerd kan worden door batterij elektrische voertuigen of waterstof brandstofcel voertuigen. Batterij elektrische en brandstofcel voertuigen hebben ieder hun voordeel afhankelijk van de voertuiginzet, en de twee zullen elkaar aanvullen om te voldoen aan de diverse transportbehoeften.

 

MFTBC is klaar om de vermindering van CO2 uitstoot te versnellen door te starten met de serieproductie van brandstofceltrucks aan het eind van het decennium. Op de 2019 Tokyo Motor Show heeft MFTBC de Vision F-CELL onthuld, een lichte brandstofcel concepttruck. Het voertuig is verder ontwikkeld tot het concept eCanter F-CELL, een lichte truck die werd gepresenteerd in Kawasaki. Het voertuig rijdt op hoge druk waterstof met een hoge energie dichtheid, dat maakt het mogelijk tot 300 km te rijden en het vermindert de laadtijd aanzienlijk tot minder dan 10 minuten, waardoor de rijtijd voor klanten wordt verlengd.

 

MFTBC introduceerde de eerste elektrische lichte truck in serieproductie in 2017. Sinds de introductie van de eCanter is MFTBC een pionier gebleven op het gebied van het elektrificeren van commerciële voertuigen. De eCanter, met een GVW van 7,5 ton, is ideaal voor korte afstanden en stedelijke distributie, aangezien hij circa 100 km kan rijden op één lading. Er zijn al meer dan 150 eCanters ingezet in Japan, Europa en Amerika, waarbij er in totaal al meer dan 1,6 miljoen kilometer mee is gereden bij klanten wereldwijd.

 

 

file